25.8.2014

"MEE MÖKILLE ÄLÄKÄ JÄÄ KAUPUNKIIN"

Oon taas hieman jälkijunassa postauksen kanssa, mutta ei se mitään! Kiva kirjoitella jostain tosi kesäisestä ja siitä ajasta kun Vilppukin oli vielä pitkähiuksinen pikkupoika eikä siilitukkainen maanpuolustaja, kun ulkona pelkästään sataa ja paras paikka olla on peiton alla.

Anyway mua on pienestä asti raahattu mökille joka kesä, koska oon niitä onnekkaita joiden perheellä sattuu olemaan oma mökki. Murrosiässä en kyllä ajatellut olevani kovin onnekas... Nykyään mökkeily on musta ihanaa, odotin kesällä töissäkin ihan innoissani, että milloin pääsen mökille. Tänä vuonna pääsin myös käymään Vilpun mökillä, ja paikka oli minusta aivan ihana ja pyörin kuin väkkärä kuvaamassa ja ihastelemassa kaikkea. Mikä saattoi olla hieman noloa näin jälkikäteen ajatellen, kun ei oltu siellä Vilpun kanssa kahdestaan. Ei sen puoleen etteikö meidän suvun mökit olisi aivan mielettömän hienoja kanssa, mutta kun niillä on käynyt pienestä asti niin kaikessa ei ole semmoista uutuuden viehätyksen kultapölyä, enkä silloin kuvaile myöskään niin innokkaasti.

Tehtiin siis myös paljon muutakin kuin kuvailtiin (tai siis minä kuvailin). Kuten esimerkiksi:

Kalastettiin...

Kalastettiin lisää ja seikkailtiin siiman vapauttamiseksi...

Leivottiin... (okei pistin vaan mansikat kakun päälle)

Ja kalastettiin vielä vähän lisää.

Yhtään kalaa me ei saatu, mutta tärkeintä on matka eikä päämäärä tai jotain! Sitäpaitsi hyvä mulle, en ole mikään suurin kalafani...

Ai että miten söpö sauna! Oon huomannu, että yleensä saaristossa on tämmöset omat "saunatalot", tai siis ainakin niissä kahdessa saaristossa olleessa mökissä missä olen käynyt on ollut :D Tältä pohjalta on loistava tehdä yleistyksiä.
Pakko kyllä sanoa omahyväisesti että meidän sauna on isompi, hehe.


En tiiä onks se tosi pelottavaa, että otan toisten ihmisten talosta kuvia. Oon niin edustus tyttöystävä.

Sain vilpun jopa raahattua meidän tokana (ja valitettavasti vikana) iltana ottamaan parit "asukuvat" jotka eivät sitten menneet ihan putkeen, kun hiukset oli ihan suolaiset, meikit jäänyt laukunpohjalle ja koko viikonlopun käyttänyt pääasiassa villapaitaa. Oltiin tosiaan tällä mökillä ennen noita superhelteitä, mistä meitä suomalaisia selvästi rangaistaan tällä jatkuvalla sateella. Kuitenkin pääsen nyt esittelemään kesän parasta alelöytöäni, ihan perus pitkähihainen paita (Cubus 10 e), mutta se on jotenkin tosi kiva ja sopii kaikkeen ja ihastutin sillä niin paljon, että äitini päätti ostaa samanlaisen. En tiedä mitä se kertoo meistä, kun käytämme samoja vaatteita, ehkä sen että meillä on molemmilla loistava maku! Eheheh, oon niin hauska tänään. Näiden kuvien jälkeen Vilppu jatkokin kalastusta ja mä lähdin puskaan kuvaamaan kiviä ja kukkia. So romantic <3 Eikun istuttiin me vielä kattelemassa auringon viimeisiä säteitä ja meillä oli varsin ihanaa :)



Kaikin puolin oli kivaa, tämä reissu oli osa meidän superviikkoa ennen intin alkua, johon kuului myös Tampereen reissu ja vielä kaksipäiväinen matka meidän mökille, missä meillä oli myös tosi kivaa :) Ai kamala kun kuulostaa siltä, että mulla on kivaa koko ajan. Ei ole. Mutta sillä viikolla oli kyllä valehtelematta aika mukavaa :)

Ihan vaan sen kunniaksi, että Vilpun palvelusaika selviää huomenna, töitä on jäljellä kolme päivää, yliopisto alkaa ja koska oon vaan niin helkutan hyvä poseeraamaan niin esimerkki suurimmasta osasta mun "asukuvia".





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti